neděle 31. ledna 2010

300W PA pro 23 cm

Po dlouhém bádání a vymýšlení jsem se dal do práce. Volba padla na XRF286, se kterými mám zkušenosti z PA na 13 cm. Objevil jsem, že Jim W6PQL prodává za docela slušnou cenu stavebnici se dvěma XRF286. Stavebnice PA připomíná svou jednoduchostí stavebnici blikače. Prostě se to tam nasype, zkontroluje a ono to funguje bez problému na první zapojení. Docela mě překvapil zisk kolem 13 dB, účinost vychází kolem 33 %. Na chladiči o rozměrech 20 x 50 x 4 cm si čtryři XRFka jenom tak v pohodě odpočívaj. Jako budič jsem použil RA181213G, který se mi vešel do hliníkové krabičky z jakéhosi šrotu a tak ani budič nebyl problém. Když jsem zjistil, že ta plastová krabička se železnejma pocínovanejma drátkama má zisk 25 dB, tak jsem se polekal a dal jsem na vstup 3 dB útlum. Před toto jsem zařadil VNA25 a tak se dá celý řetězec vybudit 1 mW z FSL6  na cca 150 W, bez jakýchkoli problémů se stabilitou.

Žádné komentáře:

Okomentovat